fredag 1 februari 2008

Broderiakademin första mötet för i år!



Härlig nu börjar vi brodera igen och äta, vi äter soppa på våra broderi kvällar. Goda vänner, mat, ull och broderi, allt som gör en lycklig. Trots stormen tuva som rasade fram åkte vi ända i från visby till Kräklingbo och det bara för att jag skulle få brodera med damerna, jag är nog yngst av dem alla så jag kan bara sitta och suga upp all den hantverks kunskap som finns i rummet, fast med övning så skall jag också bli så där kreativ och noggrann. Min Graffiti bild blev sådär, men den gick snabbt att göra, vi skall sedan smycka det offentliga rummet med våra graffitti taggar. spännande eller hur?






Jag busade på vägen hem. om man tittar riktigt noga i svartdal, kräklingbo och Roma så hittar man hyperboliska konstverk, på vägskyltar och i träden. Bara för att sprida lite färg i den mörka gråa vintern, och busa lite, Naturligt vis gjorde jag två till igår, de skall nog få åka ut till norra Gotland. Hela min familj är med och busar.

Inga kommentarer: