lördag 12 januari 2008

Amigurmis eller virkade coola dockor


Ja nu är julen slut och idag skall den ut.
Min födelsedag var mer än bäst,
blommor och garn vad mer kan en mamma på 37 vintrar önska sig?
Mina PXC kollegor dök så klart upp och min gravida kompis som snart snart skall Värpa som hennes man/karlslok,kille säger, (han är lite nervös nu tror jag) det är deras första barn.

Jag gav mig själv lite julklappar/födelsedags presenter eftersom jag trodde att jag inte skulle få några, eller var det bara ett svep själ?
Jag råkade komma in på Garnkorgens hemsida och där var DOM ett set med färdig beskrivning engelsk garn virknål, pärlor & nål. och nu bor de här hos oss just nu är de på besök i Martebo men de kommer nog att visa sig här oxå.

Här hittade ytterligare en sida med Amigurumis made by you och här kunde jag få köpa beskrivningar på svenska och det har jag gjort, tyvärr hann Onsdag att flytta innan hon blev fotograferad men hon bor nu i Stuvsta hos Lova.

Nu har jag att göra ett tag framåt tills jag måste ta tag i mitt garn lager Och jag vill ju så gärna spinna på min spinnrock som nu bara fått stå i ett hörn alldeles ensam, man skall bara ta sig tid. TID är en BRIST vara.

Inga kommentarer: